HTML

Pici Cinco Nagy Utazása

Utazási élményeimet meg akarom osztani mindenkivel, aki kíváncsi rá!

Friss topikok

• valladolid: Bogyika, sajnálom, h így kiborultál. Tudod, ahogy ők mondanák: "Tranquilla, tranquilla, no te preo... (2009.05.26. 15:51) Néhány keresetlen szó a diáktársakról....
  • valladolid: Drágám, hiányolom a fantasztikusan felejthetetlen fürdőszoba leírását, fényképpel szemléltetve: a ... (2009.05.26. 15:42) A lakásom! A lakásom?
  • kodó: Hát lehet, hogy Te már hetedikben megtanultál a digitális géppel fényképezni, nekem még most is ne... (2009.05.15. 17:50) Néhány dolog az eltellt hétköznapokról
  • valladolid: Valóban csodás lehetett, remélem, eszel is valamit, m arról nemigen regélsz! :S (2009.05.04. 18:27) Barcelona_3
  • valladolid: ritkán sikerül megríkatnia a Hugomnak..., de most telibe találtál Drágám! Gaudí, Güell Park: lélek... (2009.05.04. 18:23) Barcelona_2

Linkblog

Malaga, a földi pihenő két paradicsom között

2009.04.23. 13:31 bogyesz26

Hát igen! Úgy is fogalmazhatnék, hogy Malaga egy kicsit csalódás volt Sevilla és Cordóba után. De utólag visszagondolva ott is rendkívül jól éreztük magunkat, volt időnk megemészteni az addig látott csodálatos dolgokat, és felkészülni az utazás hátralevő részére. Most már azt is gondolom, hogy szükségünk volt Malagára azért, hogy Granada előtt ráeszméljünk mennyire egyedi és különleges szépségű helyeket láttunk Sevillában és Cordóbában és hogy az anadalúz körutat lezáró Granada csodáit még inkább értékelni tudjuk.

Malaga nagy nevezetességei, mint az Alcazar vagy a Gibralfaro-vára gyönyörű helyek, de Sevilla vagy Cordóba után nem ámulatba ejtők. Mindez azonban nem azt jelenti, hogy nem szereztünk életre szóló élményeket itt.

Első malagai napunk délutánján elutaztunk, a város határában kialakított botanikus kertbe. Nem tudom, hogy pontosan hány hektár területet foglal el, de mi három és fél órát sétáltunk benne, de így is maradtak általunk fel nem fedezett ösvényei a kertnek. Az is jó volt, hogy bár többen voltak a parkban rajtunk kívül, mégis egyedül tudott lenni ez ember a gyönyörű növények között. Nekem legjobban az „utazás a Föld körül – 80 speciális fafajta” fantázianevet viselő ösvény tetszett, ahol tényleg 80 speciális fafajta élt egy ösvény mentén a világ minden tájáról. Az egyetlen problémám az volt, hogy a növények nevei csupán spanyolul és latinul voltak kiírva, ami nem igazán segített megfejteni, hogy milyen fát látok. Ezért csak azt tudom mondani: Sok gyönyörű, különleges fát láttam tavaszi virágzás közben a malagai botanikus kertben. J

A másik nagy élmény számomra a Picasso Múzeum volt. Madridban, a Reina Sofia Múzeumban őrzik a Guernica című óriási képét és a hozzá kapcsolódó vázlatok nagy részét. A malagai múzeum nagyon új (4 vagy 5 éves csupán) és nagyon szépen felújított reneszánsz palota ad otthont a múzeumnak, ahol bár nem őriznek olyan világhírű képeket, mint a Guernica, mégis kihagyhatatlan élmény. Az állandó kiállítás kb. másfél órát igényel, de mindig van időszaki kiállítás is, ami valamilyen módon kötődik Picassóhoz.

A malagai második napunk a pihenés jegyében telt. Sokáig aludtunk, kényelmesen és bőségesen reggeliztünk és lementünk a szállástól 5 percre fekvő homokos tengerpartra strandolni. Bár a nap nagyon szépen sütött, nagyon erős szél fújt, ezért nem lehetett érezni a nap erejét. És mivel a víz jéghideg volt, legnagyobb igyekezetem ellenére is, köldöknél mélyebbre nem tudtam merülni a vízben.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.