HTML

Pici Cinco Nagy Utazása

Utazási élményeimet meg akarom osztani mindenkivel, aki kíváncsi rá!

Friss topikok

  • valladolid: Bogyika, sajnálom, h így kiborultál. Tudod, ahogy ők mondanák: "Tranquilla, tranquilla, no te preo... (2009.05.26. 15:51) Néhány keresetlen szó a diáktársakról....
  • valladolid: Drágám, hiányolom a fantasztikusan felejthetetlen fürdőszoba leírását, fényképpel szemléltetve: a ... (2009.05.26. 15:42) A lakásom! A lakásom?
  • kodó: Hát lehet, hogy Te már hetedikben megtanultál a digitális géppel fényképezni, nekem még most is ne... (2009.05.15. 17:50) Néhány dolog az eltellt hétköznapokról
  • valladolid: Valóban csodás lehetett, remélem, eszel is valamit, m arról nemigen regélsz! :S (2009.05.04. 18:27) Barcelona_3
  • valladolid: ritkán sikerül megríkatnia a Hugomnak..., de most telibe találtál Drágám! Gaudí, Güell Park: lélek... (2009.05.04. 18:23) Barcelona_2

Linkblog

Barcelona_3

2009.05.04. 12:39 bogyesz26

Montjuic, az Olimpiai Negyed

Montjuic is (mint minden Barcelonában) fantasztikus volt. Reggel korán keltem, már 9-kor kint voltam a fuincular megállójában. A végállomáson egy írtó jó fej jegyárusító volt. Válaszolt minden kérdésemre, és térképet is adott Montjuicról és a közlekedésről.

Elsőként felmentem a Fellegvárba, ahonnan tényleg fergeteges kilátás nyílik a városra. Megnéztem a Hadtörténeti Múzeumot, utána pedig elindultam a "kicsi" körutamon: Fundanción Juan Miró, Anella Olimpic, Palau de Sant Jordi, Piscina, Torre Telefónica de Calatrava, Poble Espana, Pavillon de Mies van der Rohe, Caixa Forum...stb.

A Juan Miró múzeum rettentően jó volt, és nagyon örültem neki, hogy reggel a fellegvár után rögötön oda mentem. Egyrészt én is még friss voltam, és volt energiám befogadni a hatalmas gyűjteményt, valamint mikor kijöttem, akkor már legalább egy félórás sor kanyargott az utcán.

Az olimpiai épületek érdekesek voltak, de sokba nem lehetett bemenni. A Poble Espana egy hihetetlenül aranyos kis műfalu. Olyasmi picit mint a Vajdahunyadvára Budapesten. Minden spanyol tartományban kiválasztottak néhány középkori vagy reneszánsz szép épületet és megépítették a pontos másukat. Az így kialakított faluban most Mesterségek utcája működik az üvegfújástól a gitárkészítő műhelyig minden van. Nagyon jó volt, hogy külön kis térképet adtak a belépőhöz, amin külön színnel jelölték a más-más tartományból származó épületeket, valamint egyesével megjelölték őket, és leírták, hogy melyik épület eredetije pontosan hol található. Nagyon aranyos volt. Picit Disney Land jellegű, de szerintem a spanyoloknak sikerült a határ jó oldalán maradniuk és nem volt giccses, csak tudtam, hogy ezek az épületek nem az eredetiek.

A körséta után nagyon fáradt voltam, délután 4-ig kb 20 percet pihentem összesen, ami jó sok sétát jelent! Megnéztem kívülről a román-gótikus gyűjteményt bemutató szépművészeti múzeumot, amin nem volt sok látnivaló, mert három oldalról be volt állványozva! Így helyette megnéztem az előtte kialakított lépcsős teret, majd kisétáltam a negyed kapuján a Plaza Espana-ra, és megnéztem a Bikaviadal Aránét, amit most újítanak fel és egészítenek ki valamilyen modern tetőszerkezettel, és az aréna mögötti Juan Miró parkot.

A parkból besétáltam a belvárosba, ahol megnéztem még a Várostörténeti Múzeumot, ami egy kb 1 órás földalatti túrát jelent az ókori romok között a mai Barcelona alatt. Ezt is nagyon élveztem. A földalatti túra után meghallgattam egy komolyzenei koncertet - La Ciaxa Bank CSR tevékenysége. A koncert után picit megpihenve elindultam a szállásra, útközben még azért tettem egy kis kitérőt a Torre Agbar felé. Sajnos nem lehetett bemenni, de azért kétszer körbesétáltam - biztos, ami biztos.

Este annyira fáradt voltam, hogy csak vacsiztam, beszélgettem és boroztam a hotel tetőteraszán a szobatársaimmal.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://utazaspccc.blog.hu/api/trackback/id/tr621101986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valladolid 2009.05.04. 18:27:03

örömmel hallom, h van CSR tevékenysége a Caixa-nak :)

valladolid 2009.05.04. 18:27:41

Valóban csodás lehetett, remélem, eszel is valamit, m arról nemigen regélsz! :S
süti beállítások módosítása